Hans Dijkstal was een politicus die bekend stond als bruggenbouwer en die pal stond voor verdraagzaamheid en gelijke kansen voor iedereen. Daarnaast was hij fervent jazzliefhebber en saxofonist. In zijn eigen radioprogramma’s over jazzmuziek was hij de ambassadeur voor de Nederlandse jazzmuziek.

Om zijn liefde voor de muziek en zijn sociaal liberale gedachtegoed levend te houden is de Hans Dijkstal Stichting opgericht. Met een aantal jaarlijks terugkerende projecten wil de Hans Dijkstal Stichting kansarme jongeren in contact brengen met muziek. De Hans Dijkstal Stichting zal zich in eerste instantie richten op Den Haag, maar heeft voor de toekomst ook landelijke aspiraties. Op 1 maart 2011 is de Hans Dijkstal Stichting tijdens een tribute avond met grote artiesten en in het bijzijn van onder andere premier Mark Rutte officieel gelanceerd in Theater Diligentia te Den Haag.

De Hans Dijkstal Stichting bestaat uit het Stichtingsbestuur, de directeur Anouk Dijkstal (inderdaad dochter van); zij wordt op artistiek gebied geadviseerd door Michael Varekamp,  een Raad van Advies, een Commissie van Aanbeveling  en last but not least de Vrienden van de Hans Dijkstal Stichting.

Anja Overhoff

Pien Verweij

Ad Westendorp

Bas van Nooten

Ineke Dienaar

Anouk Dijkstal

RISN nr Kvk 850417089

Rabobank NL 07 RABO 0160923123

Laatste update: 5 december 2015
Inloggen
hansdijkstalstichting.nl - site by site by Kant en Klare site uw eigen unieke website!